The Southbourne Tax Group: 10 Grundläggande Tips för Att Förhindra Företagens Bedrägeri

Små företag är ofta målen för bedrägeri. Enligt det amerikanska institutet för auktoriserade revisorer (AICPA), små och medelstora företag drabbas av en större andel av bedrägerier förluster än större företag.

Bedrägeri förebyggande Program

Experter uppskattar att företag förlorar fem till sex procent av sina årliga intäkter till bedrägeri, så ett omfattande bedrägeri förebyggande program är viktigt. Denna består av tre saker:

•utbildning
•undersökningen
•proaktiva förebyggande
·    
Anställda är mest sannolikt att rapporten missgärningar, så du vill ge dem kunskapen att hjälpa företaget som en integrerad del av din bedrägeri förebyggande program. Och medan bedrägeri förebyggande insatser är avsedda att stoppa anställd bedrägeri, utredningar av misstänkt bedrägeri ska avskräcka andra anställda frånbegår bedrägeri.

10 sätt att förhindra bedrägerier

En av de bästa sätten att utveckla riktlinjer och rutiner som är effektiva i förebyggande företags bedrägeri är med hjälp av en erfaren bedrägeribekämpning-professionell som har undersökt hundratals bedrägerier att utveckla de mest effektiva och mest relevanta kontroller i bedrägeribekämpningssyfte inklusive:

1.Upprätta tydliga och lätt för att förstå standarder uppifrån och ner. Har anställd manual som tydligt beskriver dessa standarder och håller reglerna blir godtycklig.


2.Alltid kontrollera referenser och utför bakgrundskontroller som inkluderar sysselsättning, kredit, licensiering och kriminella historia för alla nyanställda.

3.Säkra fysiska tillgångar, tillgång till uppgifter, och pengar på alla nivåer, inbegripet övervakning och använda pre numrerade kontroller, hålla kontroller inlåst, har ett "Annullerad check" förfarande och aldrig registrera tomma checkar. Regelbundet granska alla utbetalningar.

4.Åtskillnad av anställda. Dela upp aktiviteter så att en anställd inte har för mycket kontroll över ett område eller en duty. Separata viktigt redovisnings- och kontot Leverantörsskulder funktioner. Småföretagare och chefer bör granska varje lönelistan kontrollera personligen. Den person som har vårdnaden av kontrollerna bör aldrig ha kontrollera signering myndigheten. Den person som öppnar posten bör inte spela in fordringarna och förena konton.

5.Korrekt auktorisering av transaktioner, att säkerställa att anställda inte överstiger deras myndighet.

6.Oberoende kontroller på prestanda, med hjälp av revisioner, överraska hälsokontroller, Lagerinventeringsjournalen eller andra förfaranden för att kontrollera efterlevnaden av policyer och förfaranden, samt noggrannhet.

7.Ingjuta en anonym rapporteringsmekanism, såsom en stödlinje för bedrägeri.

8.Småföretagare bör styra vem först erhåller kontoutdrag och andra känsliga dokument. Överväga en separat Postbox i syfte att få kontoutdrag, kund kvitton eller andra känsliga handlingar.

9.Alla kontoavstämningar och redovisningssaldon bör ha en oberoende granskning av en person utanför området ansvar såsom en yttersidarevisor. Detta möjliggör recensioner, bättre garanterar att ingenting är fel och ger en avskräckande för bedräglig verksamhet.

10.Genomför årliga revisioner för att motivera alla bokföring-relaterade personalen att hålla saker ärlig eftersom de kan aldrig vara säker på vilka frågor en revisor kommer att be eller vilka handlingar revisor får begära för att granska.

Lönelistan bedrägeri är en av de vanligaste typerna av anställd bedrägeri. Komma före det med vår gratis lathund: hur till upptäcka lönelistan bedrägeri.

Medan inget företag, även med de starkaste interna kontrollerna, är helt skyddad från bedrägeri, stärka intern kontroll principer, processer ocförfaranden kommer att gå långt för att göra ditt företag ett mindre attraktivt mål för både interna och externa brottslingar.

Comments