The Southbourne Tax Group: 10 Grundläggande Tips för Att Förhindra Företagens Bedrägeri
Små företag
är ofta målen för bedrägeri. Enligt det amerikanska institutet för auktoriserade
revisorer (AICPA), små och medelstora företag drabbas av en större andel av
bedrägerier förluster än större företag.
Bedrägeri förebyggande Program
Experter
uppskattar att företag förlorar fem till sex procent av sina årliga intäkter till bedrägeri,
så ett omfattande bedrägeri förebyggande program är viktigt. Denna består av
tre saker:
•utbildning
•undersökningen
•proaktiva förebyggande
·
Anställda är
mest sannolikt att rapporten missgärningar, så du vill ge dem kunskapen att
hjälpa företaget som en integrerad del av din bedrägeri förebyggande program.
Och medan bedrägeri förebyggande insatser är avsedda att stoppa anställd
bedrägeri, utredningar av misstänkt bedrägeri ska avskräcka andra anställda
frånbegår bedrägeri.
10 sätt att förhindra bedrägerier
En av de
bästa sätten att utveckla riktlinjer och rutiner som är effektiva i
förebyggande företags bedrägeri är med hjälp av en erfaren
bedrägeribekämpning-professionell som har undersökt hundratals bedrägerier att
utveckla de mest effektiva och mest relevanta kontroller i
bedrägeribekämpningssyfte inklusive:
1.Upprätta
tydliga och lätt för att förstå standarder uppifrån och ner. Har anställd
manual som tydligt beskriver dessa standarder och håller reglerna blir
godtycklig.
2.Alltid
kontrollera referenser och utför bakgrundskontroller som inkluderar
sysselsättning, kredit, licensiering och kriminella historia för alla
nyanställda.
3.Säkra
fysiska tillgångar, tillgång till uppgifter, och pengar på alla nivåer,
inbegripet övervakning och använda pre numrerade kontroller, hålla kontroller
inlåst, har ett "Annullerad check" förfarande och aldrig registrera tomma
checkar. Regelbundet granska alla utbetalningar.
4.Åtskillnad
av anställda. Dela upp aktiviteter så att en anställd inte har för mycket
kontroll över ett område eller en duty. Separata viktigt redovisnings- och
kontot Leverantörsskulder funktioner. Småföretagare och chefer bör granska
varje lönelistan kontrollera personligen. Den person som har vårdnaden av
kontrollerna bör aldrig ha kontrollera signering myndigheten. Den person som
öppnar posten bör inte spela in fordringarna och förena konton.
5.Korrekt auktorisering
av transaktioner, att säkerställa att anställda inte överstiger deras
myndighet.
6.Oberoende
kontroller på prestanda, med hjälp av revisioner, överraska hälsokontroller,
Lagerinventeringsjournalen eller andra förfaranden för att kontrollera efterlevnaden
av policyer och förfaranden, samt noggrannhet.
7.Ingjuta en
anonym rapporteringsmekanism, såsom en stödlinje för bedrägeri.
8.Småföretagare
bör styra vem först erhåller kontoutdrag och andra känsliga dokument. Överväga
en separat Postbox i syfte att få kontoutdrag, kund kvitton eller andra
känsliga handlingar.
9.Alla
kontoavstämningar och redovisningssaldon bör ha en oberoende granskning av en
person utanför området ansvar såsom en yttersidarevisor. Detta möjliggör
recensioner, bättre garanterar att ingenting är fel och ger en avskräckande för
bedräglig verksamhet.
10.Genomför
årliga revisioner för att motivera alla bokföring-relaterade personalen att
hålla saker ärlig eftersom de kan aldrig vara säker på vilka frågor en revisor
kommer att be eller vilka handlingar revisor får begära för att granska.
Lönelistan bedrägeri är en av de
vanligaste typerna av anställd bedrägeri. Komma före det med vår gratis
lathund: hur till upptäcka lönelistan bedrägeri.
Medan inget
företag, även med de starkaste interna kontrollerna, är helt skyddad från
bedrägeri, stärka intern kontroll principer, processer ocförfaranden kommer att
gå långt för att göra ditt företag ett mindre attraktivt mål för både interna
och externa brottslingar.
Comments
Post a Comment